Wednesday, August 10, 2011

Kenapa lah jadi mcm ni?

Hmmmm, mesti td puasa aku dah batal kan? mesti kot, entah.,.. Ni semua pasal Cikgu Hamidah. Eiyy, org nak betulkan tudung pun salah, weh cikgu masalahnye, rambut aku dah terkeluar-keluar, kau nk aku biarkan je? Pala hotak hangg! Betulkan je kot, aku salin je kot ape kau tulis, laaa cuma tinggal 1 soalan je pun kecoh sgt apehal, aduyaii.. Mcm dia mati pulak lah kalau aku tak salin satu soalan tu, masalah lah kau ni.. 


Buat batal puasa aku je bengang-bengang dkt kau tadi, HELLO MIDAH! kau nak tahu tak, sbb kan kau marah aku tk tentu pasal hari ni kan? batal puasa aku tahu taaak? cam tkde perasaan do kau ni, chill lah, yg kau kepoh sgt aku nk betulkan tudung asal, dh tudung aku tk betul.. Kalau kau pun, tudung kau tk betul, tk kan kau biar kan je, oh biarlah selekeh ke, senget ke, terkoyak ke, oh biarlah.. Kau ckp mcm tu ke? tk kan? 


Haaaa, so faham la sikit perasaan orang wahai hamba allah. Seriously aku mmg sentap habis lah td, sumpah rasa kecik sgt hati time tu, aku fikir ni bulan puasa and kau cikgu je, kalau taaak, dah lama dah aku sumpah seranah kau, astarafilullahazim, btw, kau datang bulan eh cikgu? harharhar, patut lah pun semua nye tk kena.. Yelah weh! Hmmm, kadang-kadangkan, cikgu ni dia fikir dia je yg betul sbb dia besar, dia cam ade kuasa, ade hak nak maki, marah, benci, etc dkt anak murid.. 


Okayy, teori tu mmg tah pape bg aku, tk semestinya ok! kau cikgu kau selalu betul.. Stop it lah, aku bkn nak mengata cuma sakit hati kdg-kdg, kita salah tkde lah teruk mana, dia punya marah tu mcm kita berzina depan mata dia, sumpah aku cakap, nak-nak bulan ramadhan ni, lg lah, period memanjang.. Tk habis-habis, nk marah-marah, bebel sana, bebel sini.. Tk penat ke? 


Hmmm, tah lah, kesian nye aku kalau dpt cikgu yg sikit-sikit nk marah, sikit-sikit nk marah, ya allah.. Kuatkan lah imanku ya allah.. Td mmg aku sentap habis dgn cikgu Hamidah... Tak tahu ape masalah dia td.. Sakit sangat-sangat hati aku, sampai nangis la jugak, emotional kejap, shock,shock.. Dia terkejut sikit, that why lah sampai menangis aku dibuatnye.. Hmmm, even aku sedih pun, meraung sekali pun bkn nye dia nk minta maaf or whatever lah kan? yaaaa, tk kisah lah salah dia ke, aku ke kan? as anak murid dia, aku lah kena belajar maafkan dia.. Bkn dia minta maaf kat aku,


Yela, dia cikgu, aku siapa, ank murid je kot.. Yelah, cuba bayangkan, if parents kita ade marah kita, sampai kita nangis, padahal tu bkn salah kita lngsung.. Tk kan lah kita nk paksa parents kita minta maaf kat kita kan? so kita kena lah maafkan dia dgn ikhlas, mcm tu lah cikgu jgk, alaaa normal lah, mula-mula je bengang, sakit hati.. Lama-lama kan okeyy :)


Hihihi, then balik tu, sempat lah jgk cerita dkt whole family aku then nangis lah jgk, ibu, wawa ckp sabar,sabar.. Hihihi, tgh sabar lah ni, alaa take it easy... Hehehe, hmmm so, starting from now, if ade cikgu cari pasal, dgn aku, aku kena tutup telinga bila dia bebel-bebel, masuk telinga kanan, keluar telinga kiri ;) Hahaha, so conclusion nye, cikgu tu cakap sorang-sorang.. Harharhar.. 


P/s: Mood dah okey sikit, btw assalamualaikum ;)
Thanks for reading ..

 
Copyright by T A S Y 0 0 0